Miért jó a Facebook hirdetés?

 

Napjaink egyik népszerű hirdetési formája a Facebook hirdetés. Az egyik komoly érv ami mellette szól, az az egyszerűség, és a végletekig finomítható célcsoport. Lássuk milyen lehetőségek rejlenek benne.

A hirdetés létrehozás nagyon egyszerű feladat, de figyeljünk oda a részletekre.

Először is látogassunk el a https://www.facebook.com/ads/manage/campaigns/ oldalra, vagy kattintsunk a Facebook oldalunkon a Hirdetéskezelő-re. Ezen az oldalon tudjuk az eddigi kampányainkat kezelni, a statisztikákinkat megtekinteni.

Mi most új hirdetést hozunk létre, keressük meg a "Hirdetés létrehozása" gombot.:Facebook Hirdetés létrehozása gomb



Egy kis kitérő: ha hoztál már llétre korábban hirdetést, és nem egyenlítetted ki a számládat akkor piros keretben megjelenhet a következő figyelmeztetés:

We were unable to charge the credit card associated with your account. All of your ads have been paused. Please go to the Fizetési információk page and settle the outstanding balance.

Egyenlítsük ki a számlánkat és el fog tűnni.

Még valami, ha először csinálunk ilyet a Facebook el fogja kérni a Bankkártyánk adatait, ezzel kapcsolatban én még problémát nem tapasztaltam, csak az az összeg kerül levonásra amit mi jóváhagyunk. Arról hogy mi mennyibe kerül lentebb tájékozódhatsz.


Kattintsunk a Hirdetés létrehozása gombra, és már kezdhetjük is. 

Mit hirdethetek a Facebookon?

A következő oldal rögtön felajánlja a lehetőségeinket. A következő tartalmakkal kapcsolatban hozhatunk létre hirdetést:

  1. Külső weboldal vagy Facebook-os oldal (URL vagy Facebook-os Destination ID alapján)
  2. Facebook-on létrehozott oldalak
  3. Alkalmazások

Példaként egy külső weboldal hirdetését fogjuk létrehozni.

Tehát:

  1. Kattintsunk a Search by URL gombra:
     Facebook külső weboldal hirdetése
  2. Írjuk be a weboldalunk címét:
    Külső hivatkozás helye
  3. Pár másodpercet várjunk hogy megjelenjenek az opciók
  4. Tervezd meg a hirdetésed: Értelemszerűen töltsd ki a Headline (Fejléc), Text (Hirdetés szövege, mezőket és tölts fel egy képet. A jobb oldalon láthatod hogyan is fog kinézni a hirdetés.

Most hogy a hirdetés készen van, határozzuk meg a célcsoportunkat. Ez a rész az ami véleményem szerint a Facebook erőssége.

Meghatározhatjuk a hirdetés megjelenését a következő beállítások szerint:

  • Földrajzi hely (akár városra pontosan)
  • Életkor
  • Nem
  • Érdeklődési körök
  • Kapcsolatok

Persze ezeket kombinálhatjuk a végtelenségig.

Íme egy példa egy fociimezekkel fogalkozó cég hirdetésére:

A cég Kecskeméti székhelyű és a fiatalabb korosztályt célozná meg. Létrehozhatjuk a következő hirdetéskombinációt:

Célcsoport: Kecskemét és 10 mérföldes körzetében élő 13-30 éves korig terjedő csoport akinek az érdeklődési köreibe tartozik a foci.

Statisztikák: 2012.11.18-án készítettem a hirdetést, ekkor 5320 személy volt aki megfelel ezeknek a kritériumoknak, és a hirdetési díjak kattintásonként 9-25 Ft-ig terjedhetnek.

Remélem a példa jól szemlélteti a lehetőségeket.

Most már nincs más hátra, mint a kampány jellegének beállítása.

Beállíthatunk:

  • Napi limitet pld. napi 1000HUF elköltött összegik jelenjenek meg a hirdetések
  • Élettartamot pld. addig jelenjenek meg a hirdetések amíg 10000HUF összeget el nem költöttem

Az összeget fizethetjük:

  • Kattintásonként (CPC)
  • 1000 megjelenésért (CPM)

 

Ha mindennel megvagyunk kezdhetjük is a kampányt. Innen már csak a saját kreativitásunk szabhat határt a sikerünknek.

Sign In