Mi mindenre is használhatunk egy automatikus választ? Reagálhatunk egy álláshirdetésre jelentkezőnek ezáltal pozitívabb képet festhetünk cégünkről, kommunikálhatjuk hogy éppen szabadságon/nyaraláson vagyunk és csak később tudunk majd válaszolni a levelekre, sőt kis kreativitással akár online marketingeszközként is tekinthetünk rá.
De miért is éri ez meg a fáradtságot?
- Jót tesz a marketingnek, ha kommunikálunk a pályázókkal.
- A módszer képes lesz rendszerezni a beérkező leveket, így azokat akár később is felhasználhatjuk.
Hogyan működik?
Valami alapján meg kell tudnunk különböztetni a pályázatra jelentkezők leveleit az egyéb levelezésünktől, ezt lehet például:
- Külön erre a célra létrehozunk egy céges e-mail címet (ha nem megy, keresd a rendszergazdát)
- Megkérjük a jelentkezőket, hogy az e-mail tárgysorába írjanak bele valamilyen hivatkozási számot, azonosítót
Esetleg kombinálhatjuk is a kettőt, ha több pozícióra keresünk pályázókat. Ezután a leveleket áthelyezzük egy külön mappába, majd küldünk egy előre megírt válaszlevelet.
Munkára
Először is hozzuk létre a következőket:
- e-mail címet (például allas@encegem.hu)
- Hozzuk létre az almappát a Beérkezett üzeneteink között (pld. Beérkezett üzenetek>>Jelentkezők)
- Készítsük el a levélsablont amit válaszként fogunk visszaküldeni, majd mentsük el Jelentkezőknek néven
pld:
Tisztelt Pályázó!
Örömmel vettük jelentkezését cégünkhöz a rendszergazdai munkakör betöltésére. Pályázata most átesik egy elbírálási folyamaton, majd ha megfelelnek számunkra az eddigi munkatapasztalatai felvesszük önnel a kapcsolatot 2014.01.18-ig.
Ezután állítsuk be a Thunderbird-öt, hogy kezelje az e-mail címünket, majd hozzunk létre egy új szűrőt a következő beállításokkal:
A szűrés a következő legyen: Címzett Tartalmazza allas@encegem.hu
A műveletek pedig:
- Üzenet áthelyezése : Beérkezett üzenetek>>Jelentkezők
- Válasz sablon segítségével: Jelentkezőknek sablon
Másképp
Kérhetjük a jelentkezőktől, hogy a Jelentkezésük tárgysora tartalmazzon egy hivatkozási számot, így több pozícióra való jelentkezést is sikeresen elkülöníthetünk. Minden pozíció esetén létrehozunk egy almappát, majd egyenként létrehozzuk a szűrőket, így mi már a szétválogatott levelekkel tudunk dolgozni, illetve mindenki megkapja a tudnivalókat a pozíciókat függetlenül.
Szeretnéd még hatékonyabbá tenni a feladataidat? Olvasd el ezt: 10 hasznos weboldal online munkához
Hírlevél vagy automatikus válasz?
Bár a Thunderbird eszközkészletével akár komplett hírlevél rendszert is fel lehet építeni, egyszerűbb erre a célra létrehozott szoftvert alkalmazni, ilyen hírlevélszoftverekről olvashatsz itt
Sajnos a „válasz sablon segítségével” már nem támogatott a Thunderbird -ben. Kár érte.
Most ellenőriztem és megtalálom még a műveletet a Thunderbird beállításai között.