A Google Adsense elérhetővé tette a hirdetéskódokat aszinkron formában is. A változtatás előnye, hogy a hirdetéskód betöltődése nem akadályozza az oldal egyéb elemeinek betöltését. Nézzük mit érdemes erről tudni.
Az Adsense javaslata, mivel egyenlőre még csak Béta fázisban működik a változtatás, hogy ha valamilyen hibát észlelünk ezzel kapcsolatban, állítsuk vissza a régi hirdetéskódot.
Hogyan működik?
Aszinkron kód esetében a <script async attribútum fog szerepelni a hirdetőkódunkban. A hírdetést megjelenítő script így az oldal egyéb elemeitől függetlenül fog betöltődni, ennek két nagy előnye van:
- Gyorsabb oldalbetöltés
- Ha a megjelenítő valamiért nem működik, az oldal egyéb részei ettől függetlenül is be tudnak töltődni
Támogatottság
Mivel az async attribútum utólag került a html eszközkészletébe, ezért érdemes lehet tisztában lenni a támogatopttsággal. A caniuse.com szerint a támogatottság a következő böngészőverzióktól érhető el:
- Internet Explorer 10
- Mozilla Firefox 3.6
- Google Chrome 8.0
- Az Opera Mini böngészője a cikk írásának idejében, nem támogatja a funkciót
- További információk a caniuse.com-on
Sebesség
Az aszinkron kód valószínűleg nem fog látványos sebességnövekedéssel járni, kivéve a gyengébb kapcsolattokkal rendelkező mobil eszközök esetében.
Létrehoztam itt a blogon két üres oldalt, amin lehet tesztelni a különbségeket. A két oldal között csak a hirdetéskódban van eltérés.
A gyorsteszthez Google Chrome böngészőt használtam, a sebességet a Page Speed Test nevű Chrome bővítménnyel mértem. Az eredményeknél a szerver válaszidejét néztem.
Látványos különbségeket nem tapasztaltam, mint az várható is volt, de az tény hogy a legrövidebb oldalbetöltést az aszinkron kód esetében értem el (642 ms).
Összegzés
Érdemes az új aszinkron követőkódra váltani? A válaszom igen, még ha a sebesség nem is változik látványosan, csökkenthetjük a hibalehetőségeket az oldalbetöltések terén.