Határidők, káosz, nyugalom

Ez a 3 szó jellemzi a mai reggelemet: határidők, káosz és nyugalom. Kicsit sok volt a megbízás az elmúlt időben, volt olyan feladat, amit nem is tudtam elkezdeni. Ennek következményeképpen néhány határidő is a nyakunkon van, ami káosszal jár. Viszont nem vagyok ez miatt ideges.

Nem szabad ez miatt kapkodni, hiszen a kapkodás fokozza a káoszt, ami egyre szorosabb határidket fog eredményezni. Nem mindig a logikus döntés a legjobb, sőt. Érdemes kipróbálni kicsit az árral menni.

Örökérvényű az a szabály, legalábbis sokszor megtapasztaltam már hogy mennyire igaz:

Ami bent, az kint

Mondhatnám hogy a káosz meg a határidők szélére sodródás azért alakult ki mert rengeteg új megbízás jött, meg mert volt egy közel egésznapos nem tervezett leállás egy weboldalnál, meg amúgy is iskolakezdés van a gyerekeknek, meg még….

Ezek attól függetlenül hogy igazak, még nem akaszthatom le a felelősséget a nyakamból. Már késő a nemet mondani a folyamatban lévő munkákra, már nem tudom a szétcsúszott múlt hetemet rende rakni. De nem is kell szerencsére.

Ebből a jelenlegi zűrzavarból is ki lehet jönni, volt már rá példa korábban is.

A módszer sokat csiszolódik, és mindig egyre jobb lesz. Egy kis GTD, egy kis ITZen-es gondolkodás és minden megy a maga útján. Tehát íme a módszer amit a mai napon alkalamzni fogok annak érdekében hogy rend legyen házon belül.

  1. Összeírom az összes elintézendő feladatot, amit a héten el kell végeznem. Hosszú lista lesz, idő fog telni mire mindent összeszedek (még úgy is hogy az ITZen ERP-n belül rendszerezve vannak a feladatok).
  2. Priorizálok, azaz meghatározom azokat mik tényleg sürgősek, fontosak. Nem az egész heti, csak a mai napra vetített feladatokat osztom be. (A-B-C-D a prioritás, amin belül rangsorolom a sorrendet
  3. Utána meg nekifogok és csak csinálom, 25 perces pomodoro ciklusokban haladok előre az A jelű feladatokon.

Az előkészületek viszonylag sokáig fognak tartani, a munkavégzésen többszörösen képes megtérülni a befektetett idő. Ez nem egy tökéletes recept az elvégzett feladataid rendezésére, de érdemes kipróbálnod, és egyéniségedtől, hozzállásodtól meg az eszközrendszeredtől függően kialakítani egy ilyen válságkezelő metódust.

Dr Varsányi

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .