Határidők, káosz, nyugalom

Ez a 3 szó jellemzi a mai reggelemet: határidők, káosz és nyugalom. Kicsit sok volt a megbízás az elmúlt időben, volt olyan feladat, amit nem is tudtam elkezdeni. Ennek következményeképpen néhány határidő is a nyakunkon van, ami káosszal jár. Viszont nem vagyok ez miatt ideges.

Nem szabad ez miatt kapkodni, hiszen a kapkodás fokozza a káoszt, ami egyre szorosabb határidket fog eredményezni. Nem mindig a logikus döntés a legjobb, sőt. Érdemes kipróbálni kicsit az árral menni.

Örökérvényű az a szabály, legalábbis sokszor megtapasztaltam már hogy mennyire igaz:

Ami bent, az kint

Mondhatnám hogy a káosz meg a határidők szélére sodródás azért alakult ki mert rengeteg új megbízás jött, meg mert volt egy közel egésznapos nem tervezett leállás egy weboldalnál, meg amúgy is iskolakezdés van a gyerekeknek, meg még….

Ezek attól függetlenül hogy igazak, még nem akaszthatom le a felelősséget a nyakamból. Már késő a nemet mondani a folyamatban lévő munkákra, már nem tudom a szétcsúszott múlt hetemet rende rakni. De nem is kell szerencsére.

Ebből a jelenlegi zűrzavarból is ki lehet jönni, volt már rá példa korábban is.

A módszer sokat csiszolódik, és mindig egyre jobb lesz. Egy kis GTD, egy kis ITZen-es gondolkodás és minden megy a maga útján. Tehát íme a módszer amit a mai napon alkalamzni fogok annak érdekében hogy rend legyen házon belül.

  1. Összeírom az összes elintézendő feladatot, amit a héten el kell végeznem. Hosszú lista lesz, idő fog telni mire mindent összeszedek (még úgy is hogy az ITZen ERP-n belül rendszerezve vannak a feladatok).
  2. Priorizálok, azaz meghatározom azokat mik tényleg sürgősek, fontosak. Nem az egész heti, csak a mai napra vetített feladatokat osztom be. (A-B-C-D a prioritás, amin belül rangsorolom a sorrendet
  3. Utána meg nekifogok és csak csinálom, 25 perces pomodoro ciklusokban haladok előre az A jelű feladatokon.

Az előkészületek viszonylag sokáig fognak tartani, a munkavégzésen többszörösen képes megtérülni a befektetett idő. Ez nem egy tökéletes recept az elvégzett feladataid rendezésére, de érdemes kipróbálnod, és egyéniségedtől, hozzállásodtól meg az eszközrendszeredtől függően kialakítani egy ilyen válságkezelő metódust.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .