Hogyan alakultak ki a havidíjas szolgáltatásaink?

Ez erősen promoszagú blogbejegyzés lesz, igazából nem titkolt célom az sem hogy a havidíjas keresőoptimalizálási és weboldal karbantartás szolgáltatásainkat fényezzem. Arra gondoltam, mesélek a havidíjas szolgáltatásaink kialakulásáról.

Már az ITZen első időszakában felmerült hogy stabilizálni szeretném a havi bevételeket. Munka van bőven a piacon, meg ha valaki ért a területéhez jól is kereshet vele. Inkább a kockázatát próbáltam csökkenteni annak, ha kiesek valamiért pár napra a melóból.

Az egyik opció hogy felhalmozok nagyobb tőkét, és ha kiesek egy hónapra akkor se legyen probléma. Ez ma is szimpatikus, de az akkor működésben ezt nem lehetett megvalósítani, mivel sok apró munka volt a jellemző.

Ezért is jött az ötlet, ha jól emlékszem konkrétan egy ügyfél kérdezte meg hogy nem tudnék e rendszeres karbantartást vállalni a weboldalukon. Hát el is kezdtem gondolkodni, hogy egy WordPress alapú weboldalnál mit is jelent ez.

A WordPress frissítések nem egy nagy cucc, igazából nagyrészt automatizálható is, nem biztos hogy igényel egy embert. Meg kell csinálni, de nem ettől lesz értékes a szolgáltatás. Ezért az első időszakban rendelkezésre állást is tartalmazott az alapdíj (ami akkor 6000 Ft/hó volt, de mondhatni minimális órabérrel számoltam)

A rendelkezésre állást viszont nem nagyon használta ki az ügyfél, ezért továbbgondoltam a dolgot. (Ekkorra egy másik karbantartási szolgáltatást is elkezdtem, hasonló feltételekkel.)

Szépen lassan világossá vált hogy a megbízóim nagy részének nem arra van szüksége, hogy valaki teljesítse a kérésiket, hanem inkább arra, hogy valaki átvegye a WordPress-es weboldalakkal járó nyűgöt.

  • A WordPress frissítések
  • a biztonsági tényezők
  • A SEO
  • A tárhely és domainek kezelését
  • A szerverkonfigurációt

Szóval a feladat adott volt, legyen meg minden fontos dolog havi fix költséggel.

Meg is lett, több év alatt mindenféle koncepciót kitaláltunk, de az egyszer az volt a gond hogy mi ugyen megcsináltunk sokmindent a karbantartás keretében, de az ügyfél nem tudott valójában róla. (Mivel fokozatosan csökken a problémák száma, így egy kevesebbet kell foglalkozni vele, amitől úgy tűnhet nincs is vele teendő)

A másik verzióban amit kipróbáltunk, azaz hogy kommunikájuk mikor mit csináltunk, az volt a baj hogy több adminisztrációval járt a weboldal karbantartás mint munkával.

A megoldás nem annyira régen született (2020 szeptemberében), ITZen ERP néven. A weboldal karbantartási szolgáltatás ma konkrét feladatlistát jelent amit elvégzünk minden hónapban, és erről minden havidíj számlázása előtt munkanapló kerül kiküldésre a megrendelőnek, amiben az elvégzett feladatokról olvashat.

Ha ki szeretnéd próbálni, akkor itt megteheted.

Egyébként ma már több havidíjas szolgáltatásunk is van:

  • Havidíjas SEO
  • Havidíjas weboldalkarbantartás
  • Havidíjas tartalomfejlesztés
  • Havidíjas Laravel alapú fejlesztés

Ha bármelyik érdekel tudod hol találsz 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .