Referer spam-ek

A Google Analytics látogatottsági adatai között újabban sok referer spam-et észleltem. Nekem így sikerült védekeznem ellenük!

Mi az a Referer spam?

A Referer spam a saját észrevételeim alapján olyan hamis forgalmat generáló robot, ami a weboldal tulajdonosokat veszi célba.

Hogyan működik?

  1. Hamis látogatásokat generál , ami megjelenik a statisztikákban
  2. Ha a statisztikába bekerült webcímet ellenőrzöd, valószínűleg egy reklámozott oldalra irányít át.

Hogyan védekezhetsz?

Google Analytics esetében beállíthatsz egy szűrőt a forgalmi adatokra:

  1. Nyisd meg a látogatottsági adatokat
  2. Válaszd az oldal tetején az “Adminisztrálás” menüpontot
  3. A Fiókok közül a “Minden szűrő”-t
  4. Piros gombot fogsz látni: “+Új Szűrő”

A szűrő adatai:

  • Szűrő neve: tetszőleges
  • Szűrőtípus: Egyéni, azon belül pedig kizárás
  • Szűrőmező: Kampányforrás
  • Szűrőminta: a legegyszerűbb ha bírod azokat a webcímeket amiket nem szeretnél látni a továbbiakban

Fontos még hogy a “Szűrő alkalmazása nézetekre” panelen add hozzá az általad használt nézetet (alapesetben a “Minden webhelyadat”) a Kijelölt nézetekhez.

Eddig ezekkel a spammer-ekkel találkoztam:

CímIde irányít át
site14.simple-share-buttons.comShareButton
topic630909.adviceforum.infoGoDaddy
editors.choice61167565.hulfingtonpost.comAlibaba

A Google Analytics beállításai között kikapcsolhatod, hogy az ismert robotok egyáltalán ne kerüljenek be a statisztikákba.

Ehhez a kiválasztott fiókban el kell végezned egy beállítást:

Adminisztrálás-> Beállítások megtekintése-> Robotok Szűrése

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .