A Google Analytics látogatottsági adatai között újabban sok referer spam-et észleltem. Nekem így sikerült védekeznem ellenük!
Mi az a Referer spam?
A Referer spam a saját észrevételeim alapján olyan hamis forgalmat generáló robot, ami a weboldal tulajdonosokat veszi célba.
Hogyan működik?
- Hamis látogatásokat generál , ami megjelenik a statisztikákban
- Ha a statisztikába bekerült webcímet ellenőrzöd, valószínűleg egy reklámozott oldalra irányít át.
Hogyan védekezhetsz?
Google Analytics esetében beállíthatsz egy szűrőt a forgalmi adatokra:
- Nyisd meg a látogatottsági adatokat
- Válaszd az oldal tetején az „Adminisztrálás” menüpontot
- A Fiókok közül a „Minden szűrő”-t
- Piros gombot fogsz látni: „+Új Szűrő”
A szűrő adatai:
- Szűrő neve: tetszőleges
- Szűrőtípus: Egyéni, azon belül pedig kizárás
- Szűrőmező: Kampányforrás
- Szűrőminta: a legegyszerűbb ha bírod azokat a webcímeket amiket nem szeretnél látni a továbbiakban
Fontos még hogy a „Szűrő alkalmazása nézetekre” panelen add hozzá az általad használt nézetet (alapesetben a „Minden webhelyadat”) a Kijelölt nézetekhez.
Eddig ezekkel a spammer-ekkel találkoztam:
Cím | Ide irányít át |
site14.simple-share-buttons.com | ShareButton |
topic630909.adviceforum.info | GoDaddy |
editors.choice61167565.hulfingtonpost.com | Alibaba |
A Google Analytics beállításai között kikapcsolhatod, hogy az ismert robotok egyáltalán ne kerüljenek be a statisztikákba.
Ehhez a kiválasztott fiókban el kell végezned egy beállítást:
Adminisztrálás-> Beállítások megtekintése-> Robotok Szűrése