A Google kereső

A Google kereső az elmúlt években nagymértékben befolyásolta az életünket. Ugyan több kereső is létezik, mint a Bing, mégis, egyenlőre megdönthetetlennek tűnik a Google keresőjének piaci előnye.

Nagy esély van rá, hogy te magad is a Google keresőből érkeztél erre az oldalra. De mit is fogsz itt találni? Egy rövid összefoglalót arról, mi is a Google kereső, hogyan működik, mire használhatod azon felül, hogy rákeresel dolgokra, kezdjük is…

Mire való a Google kereső?

A Google kereső egy online keresőmotor, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a világhálón keresgéljenek információkat. A keresőbe beírhatjuk a keresett kifejezést, és a keresőmotor megkeresi a releváns weboldalakat, amelyek kapcsolatban vannak ezzel a kifejezéssel.

Korábban a kereső csak az adott kifejezést tartalmazó oldalakat volt képes azonosítani, ma viszont már bonyolultabb összefüggéseket is képes kezelni.

Például a “túrós tészta” kifejezésre megtalálja a “túrós csusza” -ként elnevezett találatokat is.

A Google keresőt naponta milliárdos nagyságrendben használják világszerte, mivel gyors és hatékony eszköz a világhálón található információk megtalálására.

Miért érdemes keresőoptimalizálni?

A keresőoptimalizálás segít a weboldalunknak a Google keresőben való megjelenésében. Ennek érdekében olyan elemeket kell beépítenünk , amelyeket a keresőmotorok figyelembe vesznek a rangsorolásnál. Így az előrébb kerülhet a találati listában, ezáltal növelhetjük a látogatottságunkat.

Ha szeretnél elmélyedni a témában olvasd el ezeket:

Mit érdemes tudni a Google keresőről?

A Google algoritmusok alapján állítja össze a találati listát. Tehát önmagában ne úgy tekints rá, mint egy emberre aki választ ad a kérdésedre! Ami elvárható tőle ez az, hogy a felhasználók kérdéseire értelmes és precíz válaszokat adjak, amelyeket a rendelkezésre álló információk alapján állít össze.

A pontos működést csak a Google szakemberei ismerik pontasabban, tehát a fent említett keresőoptimalizálási módszertan is arról szól ,hogy találgatunk és a korábbi tapasztalatok alapján módosításokat végzünk a weboldalakon.

A Google keresővel kapcsolatban sok tévhit terjed. Például sokan azt hiszik, hogy a Google keresőt a kulcsszavak számának a maximálása segíti elői és, hogy a weboldalak rangsorolását az adja meg, hogy mennyi kulcsszót tartalmaznak. Valójában a Google kereső algoritmusai sokkal összetettebbek, és a kulcsszavak számának a maximálása nem jelent garanciát a jobb rangsorolásra. A Google kereső sok más tényezőt is figyelembe vesz a rangsorolás során, például a weboldal relevanciáját és minőségét. Tehát nem szükséges túlzásba vinni a kulcsszavak használatát a Google keresőben való jó megjelenés érdekében.

Pár szó a Google Search Console-ról

A Google Search Console egy ingyenes eszköz, amelyet a Google biztosít a weboldal tulajdonosainak. Segítségével a weboldal tulajdonosai megtekinthetik, hogy a Google kereső hogyan indexálja és rangsorolja a weboldalukat.

A Search Console segítségével ellenőrizhetjük a weboldaluk elérhetőségét, hogy nincsenek-e hibák, valamint, hogy az oldal megfelel-e a Google keresők által támasztott követelményeknek.

A Search Console segítségével a weboldal tulajdonosai nyomon követhetik a weboldaluk forgalmát és a látogatóik viselkedését, és ennek alapján fejleszthetik a weboldalukat a Google keresőben való jobb megjelenés érdekében.

Összegzés

A Google keresőjével tehát érdemes behatóbban is foglalkozni, főként ha szeretnéd kihasználni az előnyeit. Ha azonban csak egyszerűen gyorsítani szeretnéd a keresés minőségét, akkor is sokban képes segíteni az, hogy ismered a működési mechanizmusát.

Remélem segítettem kicsit az értelmezésben! Ha számodra ez hasznos volt, küldd el nyugodtan egy ismerősödnek, aki hasznosíthatja az itt olvasható tudást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .