Keresőoptimalizálás lépésről-lépésre! olyan útmutatót adok ma a kezedbe, melynek a segítségével te is be tudod indítani a saját vállalkozásod weboldalának online forgalmát.
Ha még nincs saját weboldalad, amit saját kezűleg keresőoptimalizálhatsz, javaslom olvasd el Weboldal készítés saját kezűleg című tutorialom is.
A keresőoptimalizálás házi módszereiről nem sok pozitívat írnak (legalábbis nem találtam kifejezetten ilyen típusú írást). A legtöbb esetben ugyanis arra van kihegyezve a cikk, hogy ezt saját kútfőből nem fogod tudni megcsinálni.
Ezzel nem értek egyet, többek között azért, mert én magam is hobbi szinten kezdtem el űzni ezt a sportot. Ha megfelelő a hozzáállásod, nem ijeszt el egy kis kutatás, adatelemzés, kreatív munka, akkor te is fogsz tudni eredményeket elérni.
A legnagyobb probléma a keresőoptimalizálással, hogy a cégvezetők egy része(szerencsére egyre kisebb része) úgy gondolja, hogy van egy informatikus/marketinges/mindenes embere, aki majd megoldja, hiszen ez a dolga. A SEO azonban nem biztos hogy kifejezetten informatikai feladat.
Azaz nem csak informatikai készségekre van szükség. Tudni kell összefüggésekben gondolkozni, és hosszú távon tervezni (hiszen egy SEO kampány sem éri el az eredményét néhány hét alatt).
Keresőoptimalizálás lépésről lépésre
A SEO tárgya hatalmas háttértudást követel, szerencsére azonban neked nem szükséges mindent elsajátítanod ahhoz, hogy eredményeket érj el. A legtöbb módszer a következő lépésekre bontható:
Keresőoptimalizálás lépésről lépésre
- Azonosítsd az értékes kulcsszavakat
Lényegében a kulcsszókutatásról beszélünk.
- Keress, vagy hozz létre alkalmas landoló oldalakat
Azaz fejlessz tartalmat, ami lekutatott kulcsszavakról szól.
- Terjesztés
Azaz gondoskodj róla, hogy minél több, minél relevánsabb helyről szerezz a weboldaladra mutató hivatkozásokat. Igen, jól sejted az a linképítés.
Azonosítsd az értékes kulcsszavakat
Bizonyára van valami elképzelésed arról hogy milyen kulcsszavakra szeretnéd felépíteni a SEO stratégiádat. Fontos azonban hogy igazold is valamilyen módszerrel, hogy jó kifejezéseket választottál.
Lehet hogy spórolok neked egy kis időt azzal, ha elárulom, hogy nagy volumennel és komoly versenytársakkal bíró kifejezések esetében sufnimódszerekkel jelentős eredményeket nem fogsz tudni elérni.
Az olyan kifejezések esetében mint a keresőoptimalizálás, duguláselhárítás, hitelfelvétel stb. nem csak kreatív módszerekre, de jellemzően sok időre és sok pénzre is szükség van. Elképzelhető hogy ezeken a területeken olcsóbb hirdetni, még akkor is ha kattintásonkénti költség magas.
Tartalomfejlesztés, landoló oldalak
Ha megtaláltad az ideális kulcsszavakat, szükséged lesz egy olyan oldalra ami az adott kifejezéssel kapcsolatban bekerülhet a találati listára. Tartalom szempontjából relevánsnak kell maradnod az első oldalon található tartalmakkal. Azaz igenis szánd rá az időt, hogy végigolvasod, átnézed, megérted hogy miért is került az adott tartalom az első oldalra.
Nem azt mondom ezzel hogy lehetetlen egy olyan oldalt első helyre juttatni ami nem arról szól mint a többi, hiszen vannak erre azért ellenpéldák. Viszont sokkal több dologra lesz szükség hozzá.
Egyébként miért is csinálnál magadnak extra munkát? Egy jó tartalom, amit szeretnek az emberek, esetleg megosztják azt a közösségi médiában,. sokkal erősebb potenciált jelent a keresőoptimalizálásban is.
Linképítés, social media
Tegyük fel olyan profi kifejezést választottál, ami megfelelő forgalommal bír, és nincs is akkora verseny a kifejezésért ami esélytelenné tesz. Tegyük fel azt is, hogy a tartalmaid erősítik a kifejezésed jelentőségét.
A helyzet az hogy ez azért önmagában még ritkán elég. Szükséged lesz különböző felületekre, ahonnan a Google keresője megtalálja az oldalad. Ezzel ugyanis a megbízhatóságod a kifejezéshez kapcsolódó hitelességedet fogja erősíteni.
Kezdetben próbálj néhány bloggert keresni, a legjobb ha az ismerőseid, kapcsolataid között nézel szét. Tárgyalj le egy linket, ami az oldaladra mutat.
Persze azt ne felejtsd el, hogy a másik fél lehet hogy évek munkájával érte el hogy oda kerüljön ahol te vagy most. Ne lepődj meg akkor sem, ha kéréssel, ajánlattal fordul hozzád. Egy minimum minőségű oldalra is 4-5000 Ft egy cikkmegjelenés, egy komolyabb forgalmú blog esetében pedig több 10.000 forintos nagyságrendekre is számolhatsz.
Mit csináljak ha már komoly organikus forgalmam van?
A keresőoptimalizálás az első lépés, de talán az egyik legtöbb kapcsolódó területről információkat tudsz szerezni általa.
A legfontosabb azonban mind közül az analitika. Hiába van havi 50.000 látogatód egy webshopban, ha nem vásárolnak. Márpedig ilyen előfordul.
Az egyik legjobb példa erre az ITZen egy jelszavakról szóló cikke, ami a közelmúltban átkerült ide a Sunda Blogjára.
Ez az egy cikk emberek tömegeit vonzotta a keresőből az ITZen weboldalára. Csak éppen nem a megfelelőket. Nem árulok el titkot, napi 100-200 látogató jutott el az ITZen-re de valójában csak energiaráfordítást okoztak, megkeresés ezekből nem igazán generálódott. Nem is lehetett.
A blogbejegyzés ugyanis egy vásárlókra jellemző problémára adott megoldást, miközben B2B (üzleti) szolgáltatásokat ad el.
Ha élelmiszerboltba térsz be ritkán vásárolsz ott televíziót ugye?
Szóval figyelj, elemezz, vond le a következtetéseket, és ne félj merész lépéseket megtenni. Illetve érdemes elolvasnod a Keresőoptimalizálás elmélete című írásomat is, ahol kicsit részletesebben tárgyalom a fontos lépéseket.
Google Search Console a keresőoptimalizálásban
A Google Search Console az az központi eszköz, amit nem hagyhatsz ki, ha előre szeretnél jutni a Google keresőjében.
Szerencsére a Google Search Console működésének elsajátítása nem olyan nehéz feladat. Inkább azzal szokott gond lenni, ha valaki rosszul értelmezi a Google által megosztott adatok lényegét.
Ha szeretnél jobban elmélyedni ennek a technkájába, ajánlom számodra a Webunin található Google Search Console tanfolyamom, sőt egy ajándékot is adok.
Ha a gombra kattintva jelentkezel a tanfolyamra 50%-os kedvezményt kapsz.