Kulisszatitkok: Havidíjas Keresőoptimalizálás

Arról már ejtettem pár szót korábban hogyan is működik a weboldal karbantartási szolgáltatásunk, most beavatlak a havidíjas keresőoptimalizálás kulisszatitkaiba is.

Nem ebből a bejegyzésből fogod megtanulni a keresőoptimalizálás titkait, de ha ez a célod, inkább a Keresőoptimalizálás elmélete című hosszabb anyagomat ajánlom. Időszakonként ez a cikk teljes ráncfelvarráson esik át, úgyhogy érdemes eltenned a könyvjelzők közé.

De térjünk vissza az eredeti témára. A havidíjas szolgáltatások esetében elsőként arra gondoltam hogy havi fix összetevői lesznek a szolgáltatásnak. Van 3 fő terület:

  • Technikai oldal
  • Onsite SEO
  • Offsite SEO

A 3 terület munkaigénye is ezt a sorrendet követi általában. A Technikai rész ami a legkönnyebb (legalábbis ez a legfőbb erősségünk), az Onsite a weboldalon lévő tartalom függvényében változik, az offsite tevékenységek viszont végtelen mennyiségű munkát jelenthetnek.

Ha hozzáteszem hogy nincs 2 egyforma igény sem a piacon, azaz mindenhol más jellegű feladatok elvégzését és mondhatjuk hogy másfajta eredményeket is várnak el, ezért rövid időn belül be kellett látni hogy nincs értelme senkire ráerőltetni egy rendszert, hiszen nem attól fog növekedni az oldal.

A havidíjas keresőoptimalizálás folyamata a háttérben

A lényeg hogy ahogyan a keresőalgoritmusok is folyamatosan változnak, úgy a szolgáltatás összetétele is folyamatosan változik. Vannak fix elemei, például az, hogy adott stratégia mentén haladunk amolyan kampányjelleggel, de van olyan része is, ahol változtatunk időnként.

Gyakorlatban mindig egy audittal kezdünk, SEO Auditot önmagában is készítek ha arra van igény, de a havidíjas szolgáltatás első időszaka alatt is ez történik. A különbség annyi, hogy a sima audit esetén elengedem a projektet, miután elláttalak mindenféle tudnivalóval, meg feladattal amire szükséged van, a havidíjas megoldások keretében pedig segítek az SEO akcióterv kivitelezésében.

A lényeg tehát hogy nincs checklista amit el kell végezni a havidíjas szolgáltatás keretében, hanem folyamatosan dolgozunk az oldalon annak érdekében hogy minél több és jobb minőségű organikus forgalom érkezzen rá.

Ha kell blogot vezetünk, ha kell linket építünk, ha kell javítjuk a technikai tényezőket.

Ezzel csak egy probléma van, az elszámolás. Legalábbis probléma volt amíg az ITZen ERP el nem készült, ma már ugyanis minden egyes feladatról naplóbejegyzés készül és hónap végén te magad is végig tudod nézni milyen feladatokat végeztünk el. Ez az információ segíteni fog abban, hogy el tudd dönteni megéri e neked előfizetni a következő hónapra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .